click sini, banyak promosi!

Selamat Datang dear!! ^_^


*******************************************************
TRIMASSS!! (terima kasih) sebab jenguk-jenguk blog kiter....

jangan segan2 add ye, untuk kiter same-same bermaklum balas... =))
*************************************************************

Sunday, November 20, 2011

Jalan ke majlis kawen- Part 1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lepas dh citer pasal entry Shopping hadiah kawen smalam.. ari ni nk citer pasal majlis kawen member aku, yang aku attend kat MUAR,JOHOR... dah dekat sangat dh, klu aku nk balik kg.. tp cam x best lar... sbb aku pegi ngan member2, klu aku pegi ngan mak.. dh lame aku singgah... MAAF orang kampungg! hehehe

Aku deal r ngan member aku, nk gerak dari umah pukol 3 or 4 pagi.. sbb member aku die sponsor ceklet utk hantaran pengantin... aku tido start kol 12.30pg - 2 pagi, aku dh bangun.. sbb x nk lar terlambat kan... member aku kat johor tu nikah kol 10.30 pagi.. kang klu lambat smpai.. teros x der benda nk dibagi utk 1 dulang tu.. hek3... demi menyelamatkan keadaan, aku pn bangun, mandi, n siap2kan diri..

kol 3.30 pagi, aku dapat msg,(knok,knok)... member ak yg wat ceklet tu msg... die kate ceklet nye belom siap lagi... ckit je lagi kate nye... aku punye lar bangun awal, x cukup tido... klu taw lambat mcm tu, dh lame aku sambung mimpi jer.... Kol 6.30, ceklet still x siap lg... kol brp nk sampai johor tu, klu xsiap2 lg kan? aku kol member aku sorang lg, suh die siap.. aku pegi pickup die.. then baru pegi umah member yg wat ceklet tu... punggg pangg. punggg panggg.. kol 7.10 baru kitorang gerak....

Mase kat highway, meter xpenah kurang dr 110km.. abeslar keter tu.. kesian die... alahai...... nk wat mcm ner.. nk kejarkan masa... nasib bek GPS ada... x de lar sesat kebarat sangat... smooth je perjalanan mase nk kesana.. walaupn 1st time dtg.. tp kami boleh sampai muar kol 9pagi.... 2 jam jer? mmg x berenti mane2 taw.. lapar n mengantuk, mmg bergabung sekali pagi tu.. hek3...



 Coklet utk dulang hantaran pengantin

ni pulak door gift utk tetamu..


Sebab kan ceklet2 ni lar, aku gagahkan jugak drive.. walaupun agak penat... sbb slalu org yg drive kan.... aku jd CO pilot je.. hahahaha.. skang!! hameeeekkk kaw! hahahaha... Setelah sampai ke MUAR n lokasi majlis.... :)



Sesi bergambar adalah wajib! dlm kete pn jadi larr..! hahaha..

Bunting pengantin... :)

sebelom masuk umah pengantin.... Pelamin nan indah.. =D


Klu dh sampai kenduri n umah orang, kene lar pandai bawak diri kan.. hehehe.. aku ni jenis x pandai bawak diri ckit.. susah nk beramah ngan orang sangat... aku rase kekok sangat... tapi, blasah jelar.. harap x buat perkara yg memalukan.. owwhh! 

Perkara pertama nk buat, mestilah letak barang hantaran yg kitorang bawak utk diletakkan kan kat dalam dulang pengantin.. yg sedia mananti.. hek3... Hantaran pengantin.. mmg banyak... 13 dulang taw.... mmg banyak.. aku ni, 9 dulang pn pening nk letak ape.. huk3... x taw lar kawen brp dulang nnti.... =p


 Semua barang hantaran nye.. atas lantai pn ada lg... hehehe.. x muat sume nk letak atas katil.. 

Andam nye.. pengantin xleh nk di post kan.. sbb x pakai tudung... aurat.. :)



Pengantin ngah sibuk dimekup kan... so, nk dok lame2 dlm bilik tu pn, buat ape kan... so, aku pn keluar lar.. cari ape yg boleh dimakan.. lapaaaarrrrrr sangatttt! hahahahaa...

 Haaa.. ni sarapan pagi dalam kete n ubat hilang ngantok.. hehehehe

Ni sarapan kat umah pengantin.... :)



Lepas makan, kitorang dok melanguk kat luar khemah.. sbb pengantin x siap lg.. pengantin akn nikah pagi tu... so, kitorang tunggu pengantin lar nih.. hehehe.. nk tgk jugak kejelitaan n seri pengantin kan... x sangka, sorang2 akan mendirikan rumah tangga.. dlu hingusan2 je... gaduh toksah ckp... hahahaa... budak2 kan... ade je x kene...

And paling x sangka, aku yg drive pegi johor tu!! hebat larr!! hahahahaa.... lepas pengantin, siap n diorang teros pegi masjid.. sbb nikah kat masjid.. aku x pegi.. hek3.. penat lar jalan2 jauh nih... =( Aku tetap doakan semoga semuanya sempurna kat masjid tu.. hehehe. mesti berdebar kan.. hek3

Then bile sesi menunggu bermula.. kitorang bawak lar diri... kat dlm khemah mmg panas, sbb dh kol 12 kan... so, kitorang tumpang berteduh kat dlm umah... dok kat hall je... pengantin ada buat pelamin mini kat dlm umah jugak.. maka... sesi bergambar pn bermula.. bile g nk merasa tumpang2 kan.. hehehhee..


 doakan member aku ni nek pelamin jugak ye.. =)

 yang sebelah aku pn same, doakan lar die jugak.. aku Insyaallah.. :)

 Amik berkat pelamin okeyh! he3

KAMII lagik! hek3..


Bile semua sudut dh amik gambar... bosan pn bermula.. lapar ape tah lagik! hahaha.. memanjang lapar je... tu lar, ajak pegi masjid, tgk pengantin, nikah x nak!! haaa.. skang, dok lar menanti buah x gugur... hek3.. mase kitorang duduk kat situ, mcm2 kuih muih, n makanan yg lalu... hahahaha.. tergugat iman i! hua3

Then, cube tgk kat sebelah member aku tu.. ada tapai weih! mmg rase nk ngap jerk! hehehehehe.. sampai dh bosan x taw nk buat ape.. kitorang decide pegi makan lagik.. mase ni, jam dh kol 12 suku kot... then, makanan mmg dh dihidangkan.. cume x der org nk sentuh je lagik.. sbb pengantin pn lom sampai dr masjid lagik... bile dh nampak org dh start bukat tudung periok.. hek3.. kitorang pn join sekaki... lapaq + hausssss! 


Nasi minyak.. lauk nye sedap! credit to Catering.. :)


Dalam 20 minit, lepas kitorang melantak.. pengantin pn sampai... hehehe... dh sah bergelar suami isteri.. seronok nye.... =) (dh gatal dh nih) hahahahahhaa...








Untuk tontonan kalian.. :)


Semoga Nur Huziella Hussin bersama pasangan nye, kekal ke akhir hayat.. n bahagia selalu... aku taw, sebuah rumah tangga yang kekal utuh, adalah bertiangkan kesabaran, kasih sayang, n cinta kerana Allah.. semoga Cantik selalu ye yunk!! =)

Dalam kol 1 tgh ari, aku dh bincang ngan member2 serombongan.. hehehe.. nk balik ke x.. sbb kt kan long journey... klu jalan malam, mata aku ni out ckit.. sbb dh terlebih memanjakan mata ni.. hehehe.. tp betol.. ni bukan mengelat ke ape... mmg aku xleh drive malam.. kesian lar kat aku.. huhuhhu.. tapi, demi persahabatan, kt kene redah jugak.... =) hepi sangat.... tq coz layan kitorang.. :)


 Pengantin ngah bersiap utk majlis sanding... kitorang mengacau jerk!

Cantik pengantin kan? baju nye pn, ada manik2 lace.. tp x sempat nk gayakan.. sbb kitorang ni mengacau sangat! maaf pengantin!! kamu mmg santeq!

dapat 2 beg.. 1 beg, pengantin bagi.. 1 beg, mintak kat pengantin!! hahahahaa.. x malu aku ni kan...=p

 dalam beg VIP.... sume nye istimewa... =)

 Dalam beg gift biasa... pun lawa.. bwh telur tu ada muffin... =)



setelah selamat sampai kat umah.. n have a safe journey, baru terasa badan sangat penat.. mandi n telan 3 bijik ubat.. baru tido.... Alhamdulillah.. dapat jugak bangun n hapdet blog untuk tatapan korang.... panjang nye karangan aku ari ni kan... hehehehe... next week pn ada majlis kawen, kali ni dari kawan2 kolej.... 

Huhhh.... pening mencari barang, bermula lagikkk lar nampak nye... klu korang ada idea, nk bg present ape, bg taw lar... n jangan lar segan2 add jd friend blog aku ye... =)) tq sume.. abessss dahhhh...


DAAA~~~

♥♥♥ Terima kasih kerana sudi membaca..
Jadi ape lg add lar ak jadi MEMBER korang! hehehe ♥♥♥

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sebab nk leave kan komen korang..
mmg terbaeeekkk!! ^_^ luv uolllss!

Help me for ONE CLICK.. ~,^